Tot hoe lang na de uiterste datum kun je coffeepads nog gebruiken?

Het pak is nog dicht.
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Ik krijg niet vaak visite die persé coffee met deze pads wil hebben. De meesten hebben liever ouderwetse met de hand gezette koffie.
Anders gooi het het pak weg.

een jaar geleden
1.1K
tinus1969
een jaar geleden
Als daar een vaststaande richtlijn voor was, zou er een andere tht datum op staan…..
Pieterke
een jaar geleden
@tinus1969: Dat begrijp ik maar misschien zijn er mensen die uit ervaring weten hoe lang ze nog te gebruiken zijn.
Inekez1
een jaar geleden
Als je zo weinig koffie zet met de koffiepadmachine, dan is vooral de machine zelf niet zo fris meer ben ik bang. Voor gebruik dan in elk geval goed doorspoelen, bij voorkeur met een scheut azijn in het water. Om die azijnsmaak dan weg te krijgen kun je heel goed die oude koffiepads gebruiken!
Pieterke
een jaar geleden
Bedankt voor de tips @Inekez1.

Het beste antwoord

Koffiepads zijn niet vacuüm verpakt. De lucht die erbij zit kan ervoor zorgen dat de pads na verloop van tijd wat muf beginnen te ruiken. Dat hoeft nog geen probleem te zijn, je kunt de ermee gemaakte koffie meestal nog gewoon drinken. Maar hou dan wel rekening met een veranderde smaak. Bewaar ze in een afgesloten bus, dan kun je ze nog een paar maanden langer gebruiken.
Amadea
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Dank je Amadea.