Hoe kan het dat stinkkaas in de winkel niet stinkt maar thuis wel?

We kopen wel is Franse kaas maar die stinken meestal heel erg als je ze geopend hebt en dan weer in de ijskast stopt (ook al doe je ze in folie en in een bakje).

Hoe kan het dat de honderden kazen in de winkel niet stinken en 1 thuis in de ijskast wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat ligt toch echt aan de verpakking die niet helemaal luchtdicht is. Het lijkt heel simpel, maar uit ervaring weet ik dat er echt techniek te pas komt aan het in de winkel verpakken van kaas in folie. Mijn tip: druk-en-sluitzakjes. Daarmee kun je de kaas echt luchtdicht verpakken, waardoor je eieren niet naar roquefort gaan ruiken.

Ten eerste zijn luchtdichte verpakkingen meesterlijk in het binnenhouden van luchtjes. Ten tweede valt in een winkel die zo bol staat van belegen annex schimmelige luchtjes, een zoveelste luchtje niet snel op. Ik bewaar kaas zelf bij voorkeur in een water- en luchtdichte voorraaddoos. Daar komt echt niets door.( Ook geschikt voor haring met uitjes..) Maar echt lang verblijft het daar nooit..daarvoor vinden we het te lekker.

In de winkel zijn de kazen gekoeld,heb je (vooral de zachte kazen) al op kamertemperatuur gehad rijpen ze nog verder ;wordt dan nog zachter en loopt soms zelfs eruit. ja en dan ruik je ook de geur!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100