Kan een niet gebruikte gietijzeren wok die aan de buitenkant geemailleerd is, op inductie?

Bovenkant is diameter 34cm, bodem is vlak, ook geemailleerd en diameter 16cm
Een magneet blijft aan de bodem hangen. Bij zeer kort verwarmen(1 Minuut) op inductie worden de bodem en zijkanten al heel warm. Kan deze wok op inductie?

3 jaar geleden
paulus811
3 jaar geleden
Je geef toch zelf het antwoord al? "Bij zeer kort verwarmen op INDUCTIE worden ....", dus ja het kan. Van een wok is de bedoeling dat deze heet wordt.

Antwoorden (1)

Ja hoor, kan prima. Wel even kijken dat de bodem past bij de juiste inductie-zone.
jc54