Deze zijn te vroeg geplukt. Hoe langer ze aan de boom hangen, hoe zoeter ze doorgaans worden.
Een andere mogelijkheid is dat de boom in de zomer niet genoeg warmte kreeg. Dit is vooral een probleem in kustgebieden of hoger gelegen gebieden. Citrusvruchten hebben veel warmte nodig om suikers in het fruit te ontwikkelen.
Toegevoegd op 17 februari 2021 08:54: bron
SimonV
3 jaar geleden
Mandarijnen in blik hebben een 'behandeling' ondergaan. Want de mandarijnen moeten er mooi uitzien, zonder draadjes.
Dus eerst in een bad met natronloog - beter bekend als gootsteenontstopper. En daarna nog een behandeling met zoutzuur. Blijkbaar is iets teveel zoutzuur gebruikt.
https://meneerfaes.nl/2019/05/26/hoe-krijgen-ze-het-vliesje-van-mandarijnen-in-blik/