Verse mosselen kan je niet invriezen. Je kan de mosselen wel koken, uit de schelp halen en dan invriezen of tot drie dagen in de koelkast bewaren.
SimonV
3 jaar geleden
Als je verse mosselen zou willen drogen moet je ze "vriesdrogen". Dat is een bepaalde techniek, die je alleen op een daarvoor geoutilleerd laboratorium kunt uitoefenen. Gevriesdroogde mosselen zijn echter NIET bedoeld voor consumptie (niet te eten qua smaak e.d.), maar voor b.v. onderzoek naar eiwitten, DNA e.d.