Tegengesteld aan wat men misschien denkt is popcorn al vrij oud. Popcorn werd reeds duizenden jaren geleden ontdekt door Indianen.[1]. In een grot in New Mexico zijn gepofte maiskorrels gevonden van 5000 jaar geleden. In oude tomben in Peru zijn nog oudere, voor popcorn bruikbare maiskorrels aangetroffen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Popcorn_(voedsel)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vermoedelijk is popcorn bij toeval ontdekt toen iemand een maiskorrel op een hete metalen ondergrond liet vallen en het resultaat ervan daarna even keurde.

Dus helaas..geen popcorn-ontdekker..doch geniet er toch maar van.

Gr. Ton