De kokosnoot valt onder de noemer noot. Een noot is geen groente en geen fruit. Het buitenste omhulsel van de kokosnoot (een dikke groene bast) zou je fruit kunnen noemen, maar is niet eetbaar. De kokosnoot zelf is de pit van de kokosvrucht.

Onderstaand plaatje is een kokosvrucht. Hier binnenin zit de kokosnoot. Het groene gedeelte bestaat uit een vezelig omhulsel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha ha Ricardo, hoe komt je er bij!!
De kokosnoot zit in een dikke groene bolster.
Zo groeit ie. Zoals je op het plaatje ziet. Die groene bolster wordt er voor export af gehaald.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik wou zeggen, ik heb jarenlang op een kokosnoten-eiland gewoond en mijn was onder een kokospalm opgehangen, ik weet echt wel hoe een kokosnoot groeit! En dat groene vergaat heel lastig; het wordt inderdaad bruin maar barst pas open als je het in water gooit.

Andere antwoorden (4)

De kokosnoot valt onder de noemer fruit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kokosnoot of klapper is eigenlijk geen noot maar een steenvrucht van de kokospalm, waarvan het vruchtvlees niet vlezig maar vezelig is.

Een vrucht is dus fruit en geen groente.

De vrucht bevindt zich in een groene bolster. Deze wordt na de oogst verwijderd, waarna de harige, houten noot verschijnt die in de winkels ligt.

De bolster is het omhulsel van het zaad, een verharde of verdikte wand, waardoor het zaad beschermd wordt.

Trouwens, ook deze vraag is al eerder langs geweest:

http://www.goeievraag.nl/vraag/kokosnoot-noot-fruitsoort.81933
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb wel eens gehoord dat wat in een boom groeit is een vrucht.
dus een vrucht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
fruit denk ik