Hoe stoom je een kant-en-klare Engelse kerstpudding zonder stoommand?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
TurfGraver
3 jaar geleden
Pan met deksel wil ook.
https://www.kookfans.nl/kooktips/groenten-stomen-zonder-stoommandje/

Antwoorden (1)

Je kan zelf een stoompan maken met een grote diepe pan of kleine weck-ketel.
Ik zet zelf een grillrooster met drie kleine pootjes uit de combimagnetron op de bodem van de pan en vul de pan dan tot net onder het rooster. Plaats de english xmas pudding op een platte schaal (b.v. een platte quiche-vorm) en zet dat op de rooster. Doe de deksel op de pan en breng het water aan de kook. Als je het hebt leg dan een vleesthermometer met de sensor op de rooster (leg horizontaal onder de schaal, niet in het water) en houd de temperatuur dan op 95 graden.
Succes en smakelijk.
NB: ik stoom zo ook altijd de echte Franse crème brulée