Is een slowjuicer echt zo gezond?

Ik ben niet zo'n groente en fruit eter maar sinds wij een slowjuicer hebben 'drink' ik groente en fruit alsof ik nooit anders gedaan heb. Nu vraag ik me af of het echt net zo gezond is als een gewone appel of een wortel die je eerst kookt. Ik vindt het namelijk vaak zo zoet smaken. Voor mij positief want daardoor vind ik het lekker maar daardoor twijfel ik ook of er wel echt alle vitamines in zitten.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Er wordt in een slowjuicer niks toegevoegd dan wat je er zelf in doet. Groenten en fruit zijn dus heel puur, ook als ze tot sap en pulp vermalen zijn.
Het is zo dat het eten na koken bijvoorbeeld anders kan smaken omdat het (langere tijd) verhit is geweest en een deel van de voedingsstoffen erin zijn opgelost in het kookvocht. Deze voedingsstoffen, die ook smaak geven, zijn er bij het juicen in gebleven, wat dus 'extra' smaak geeft.
Je neemt groenten en fruit wat gejuiced is dus in pure vorm tot je, en daarmee is het inderdaad gezond. Er worden geen stoffen toegevoegd of weggehaald.