Helpt RedBull bij het studeren?

Ik ben eerst op zoek gegaan naar stoffen die de hersenen stimuleren, zoals cafeïne, B-vitamines en suikers. Deze zitten allemaal in RedBull.
Helpt dit product dan ook bij het studeren?
Ik snap dat je het met mate moet gebruiken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
5.4K

Het beste antwoord

Red Bull geeft snel een energiekick door de hoge concentraties taurine en cafeïne, dit kan je een korte periode alerter maken dan je was en zodoende helpen bij het studeren (je kan je beter concentreren). Echter, het werkt maar voor korte duur en gezond is het niet, zeker niet bij grote en/of langdurige inname. Het belangrijkste om goed te studeren is gezond te eten (iedere dag groente én fruit, altijd ontbijten en regelmatig vis en/of noten eten), gecombineerd met een voldoende en regelmatige nachtrust.

De ingrediënten die in Red Bull zitten trouwens ook in energietabletten. Deze zijn bij bij de drogist/vitaminewinkel te koop, maar echt gezond blijft het niet. Een meer natuurlijk product dat bij de drogist/vitaminewinkel te koop is om je concentratie te verbeteren en daarmee je te kunnen helpen met studeren, is lecithine. Lecithine stimuleert de impulsoverdracht tussen zenuwcellen, waardoor je makkelijker dingen opslaat en ook makkelijker verbanden tussen twee zaken kan leggen (en ze daardoor ook weer gemakkelijk onthoudt ;)).

Blijf iig. weg van geneesmiddelen die vaak misbruikt worden door studenten om alerter te zijn tijdens het studeren (denk aan: Ritalin, Captagon, etc.). Ondanks de vele positieve verhalen, kunnen dergelijke tabletten je lichaam echt slopen, met zeer grote gezondheidsgevolgen tot gevolg.