Alcohol niet voelen terwijl je wel veel hebt gedronken, hoe komt dit?

Ik ben erg benieuwd hoe het komt dat ik eigenlijk nooit meer aangeschoten of dronken ben terwijl anderen die dezelfde hoeveelheid drinken drinken worden…? Mijn tolerantie “kan” niet heel hoog zijn aangezien ik nauwelijks alcohol drink maar toch voel ik de alcohol nooit meer. Weet iemand hoe dit kan? Of waar dit aan ligt?
Drinken dronken*

2 maanden geleden
in: Dranken
4.1K
crispy
2 maanden geleden
Wat jij zelf voelt heeft niet perse iets te maken met de werkelijkheid.
In de regel is het zo dat dronken (of aangeschoten) mensen zichzelf fors overschatten. In het verkeer leidt dat maar al te vaak tot ongevallen.
tinus1969
2 maanden geleden
Hoeveel heb je dan gedronken? 2 glazen bier? 20?
Rosa
2 maanden geleden
8 glazen wijn, maar dit verschilt natuurlijk per keer… maar over het algemeen voel ik me nooit meer aangeschoten of dronken, kan er hier een verklaring voor zijn?
tinus1969
2 maanden geleden
8 glazen elke dag? Hoe vaak?
Amadea
2 maanden geleden
Hangt waarschijnlijk samen met de hoeveelheid eten die jij binnenkrijgt. Op een lege maag kun je van een half glas al dronken worden. Heb je flink geschranst, dan kan er makkelijk een grote hoeveelheid alcohol verwerkt worden.

Geef als eerste antwoord