welke champagne is zoet en niet duurder dan 10 euro?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
champgna ga je voor die prijs niet vinden, neem een cava tussen de 6 en 9 euro en vooral kijken of het een "demi sec" is. Ik ben nieuw hier weet niet of ik hier merken mag noemen anders kan ik je een zeer goede noemen, waarvan de meesten bijna overtuigd zijn dat het champagne is (rond de zes euro per fles)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals gezegd: Champagne vind je niet voor dat gekd en in die smaak. Wanneer het puur om de bubbels gaat en ook nog lekker zoet moet zijn, is Asti Filipetti Spumante een zekere keus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan je een zeer lekkere schuimwijn aanbevelen, "jacques cartier" DEMI SEC, vooral de keuze van demi sec is hier bepalend. Perfecte balans, veel van je gasten zullen denken dat het champagne is, pluspunt stijlvol etiket. Kostprijs tussen 5 en 6 euro, afhankellijk van de supermarkt. Kwalitatief beter dan champagnes die je vindt onder de 20euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Koop gewoon Freixenet Demi-Sec (Cava) nu in de aanbieding voor €8.95 bij de Gall en Gall. Prima te drinken. Met name omdat om 00:00u niemand meer wat proeft en echte Champagne dus verkeerd besteed is.

Antwoorden (2)

Zoete champagne beneden € 10,- is niet verkrijgbaar.

"Doux" is de aanduiding voor (zeer) zoete wijn. Echte doux champagne bevat meer dan 50 gram suiker per liter (100 jaar geleden zelfs tot 180 gram per liter!) en is tegenwoordig vrijwel niet meer verkrijgbaar. De laatste echte doux, de "Louis Roederer Carte Blanche", werd in 1983 verkocht door Roederer. De champagne die tegenwoordig nog onder deze naam wordt verkocht is inmiddels geen doux meer, maar een demi-sec.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Champagne, is een beschermde naam, de drank moet ook daadwerkelijk uit de champagne streek komen om deze naam te mogen dragen. De prijs van een beetje merk begint dan ook bij c/a €25,- , echter kan je soms bij de lidl nog wel eens een stunt C merk vinden van €9,95, alleen is de keuze dan wel beperkt tot droge champagne. Beter kan je naar de slijter gaan met de vraag of ze goedkope zoete bubbels hebben, en je niet laten leiden door de naam Champagne !

Toegevoegd na 4 uur:
Voor de grap de aanbieding van de lidl dit jaar opgezocht.... Toch niet onder de €10,- maar claimen wel de goedkoopste van Nederland te zijn.