Waarom wordt je misselijk of beroerd als je een boel verschillende bietjes drinkt op een avond.

Van het drinken van b.v. 15 verschillende soorten bier op een avond kan je behoorlijk ziek worden maar als je het bij 1 merk houd heb je nergens last van.

Hoe kan dat eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.3K

Antwoorden (4)

Omdat verschillende soorten bier vaak inhoudt dat je ook donkerder bier (zwaarder bier) neemt en bier met een hoger alcoholpercentage dan de normale 5%.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in Nederland hebben bieren de vervelende eigenschappen dat ze allerlei stoffen toevoegen om smaak en kleur op peil to houden. Die dingen gecombineerd met het feit dat je gewoon je lichaam vol gif (Alcohol) pompt zorgen voor een overbelaste lever, die geeft door aan je lichaam dat er iets fouts in je maag zit, en je lichaam doet wat normaal is bij vergioftiging: Die rommel moet er uit. Koste wat kost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat het merk niet zozeer het probleem is als wel het soort bier. Aangenomen dat 15 pilsners voor jou geen probleem zijn (hoewel dat niet echt heel weinig is) zou 15 verschillende merken pils (heine, grol, amst, bav etc.) ook geen punt moeten zijn.
Maar als je in een NL kroeg 15 soorten bier drinkt dan zitten daar waarschijnlijk ook de dubbels, triples, witbier en misschien wel een guiness tussen. Kijk, dan krijg je problemen want na 15 triple heb je genoeg gist gedronken om een bakkerij een hele dag op te laten draaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat de gisting van de diverse soorten hier ook invloed op heeft