Als je ´m liggend bewaard: héél lang. Wijn wordt zelfs beter met de jaren. Ik heb nooit gehoord dat dit anders is voor een "supermarkt wijn". Ik denk niet dat er een uiterste houdbaarheidsdatum is. Hij raakt sowieso niet bedorven. In het ergste geval gaat hij naar azijn smaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En zo krijg je rodewijn azijn. :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad! En dus nog goed te gebruiken in de dressing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw antwoord klopt niet. Dat van Esme wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo niet? Je kunt de wijn toch héél lang bewaren? ;-)
Zo lang als je maar wilt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, als het een grapje was heb ik niks gezegd.
De meeste wijn, en zeker supermarktwijn wordt gemaakt om te drinken, en het liefst zo snel mogelijk. Drink rode wijn binnen het jaar na aankoop in de supermarkt. Witte wijn moet je in de regel kopen en drinken in het jaar ná de oogst. Rosé ook. Slechts 5% van de wijn wordt gemaakt om te ouderen en heeft daar voldoende ruggengraat voor. Maar die wijnen zijn vrij prijzig en vind je in de regel niet in de supermarkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Supermarkt wijn. En afhankelijk van het wijnhuis en het jaar van bottelen...

Eén á twee jaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De meeste wijnen die je (vaak in de supermarkt) koopt zijn meteen op dronk, en blijven dat tot twee jaar na het oogstjaar.
Slechts een klein percentage(meestal te koop bij de wijnspeciaalzaak) heeft de tijd nodig om te rijpen.