Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom blijft de geur van zalm hangen na 5x handen wassen?

Ik krijg die geur maar niet van me handen, zelfs naar 5x keer handen schrobben, hoe kan dat en wat is er aan te doen?

3 jaar geleden
1.7K
LeonardN
3 jaar geleden
Tandpasta. Was je handen met tandpasta.
crispy
3 jaar geleden
Zit die geur wel aan je handen dan? Ik merk dit niet, alleen ruik ik wel langere tijd de geur van de zalm (bakken) in de keuken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De oorzaak van die visgeur wordt gevormd door zwavelverbindingen en amines. Een amine is een functionele groep bestaande uit een stikstofatoom met daaraan gebonden drie koolstofatomen en waterstofatomen. Zwavelverbindingen en amines staan ook garant voor slechte adem, rotte eierenlucht en nog veel meer.

Je krijgt het van je handen verwijderd door stevig langs roestvrij staal te wrijven. Daarom wprden in huishoudelijke winkels van die stalen eieren verkocht.

Je kunt ook een uitgeperste citroenschil langs je handen wrijven om de geur weg te krijgen. Of je handen inwrijven met een schep gebruikt koffiedik en daarna met warm water afspoelen.
. . .
wprden = worden
(Lees meer...)
Toegevoegd op 19 november 2020 20:51: tekst
Amadea
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding