Kan cola u anders doen voelen?

Kan cola u zenuwachtig maken angstig ? Niet op je gemak ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.7K
Ritsuka
10 jaar geleden
ja, door de cafeine en suiker word je hyper

Antwoorden (3)

Als je veel cola drinkt, of daarnaast ook koffie en/of energiedrankjes dan kan je daar zeker wel gevolgen van ondervinden. Want er zit cafeïne in. Nadat je veel cafeïne binnenkreeg kan je een opgejaagd gevoel krijgen, moeilijk in slaap kunnen komen, je kunt je niet goed ontspannen. Misschien geeft dat bij jou een gevoel van angst, dat zou kunnen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartelijk dank !!!
In cola zit cafeïne. Net als in koffie geeft cafeïne een oppepper en laat het hart sneller kloppen, wat sommige mensen ervaren als meer energie. Dus u kunt zich daadwerkelijk anders gaan voelen. .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een kop koffie bevat 50 tot 150 milligram (mg) cafeïne
Een kop thee bevat 25 tot 75 mg
Een glas cola bevat 15 tot 60 mg

Risico’s cafeïne
Een te hoog cafeïnegebruik kan leiden tot slapeloosheid, nervositeit en een te hoge bloeddruk. Als u niet meer dan 5 tot 6 koppen koffie per dag drinkt, treden er geen nadelige effecten op.

Als je gevoelig bent voor cafeïne wordt aangeraden om je cafeïne-inname te beperken tot 400 mg per dag. Dit zijn 16 glazen Coca-Cola van 250 ml, of ongeveer 5 koppen koffie van 125 ml.

http://www.cocacolanederland.nl/Ingredienten/Cafeine.aspx
http://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/alcohol-drugs/overige-drugs/oppeppend/hoeveel-cafeefne-zit-er-in-koffie-en-in-cocacola/
http://nl.wikipedia.org/wiki/Cafeïne
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik voel mij al slecht na een kop koffie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan ben je waarschijnlijk overgevoelig voor cafeïne en is het aan te raden dit zeer minimaal te gebruiken.