Hoe kom ik van de broodkapjes af?

Per brood blijven er altijd 2 kapjes over. Bij ons zijn dat er al gauw 14 per week. Zonde om weg te gooien. Voor de eenden is brood ook niet geschikt voedsel. Wat is een lekkere of nuttige bestemming voor de kapjes?

Weet jij het antwoord?

/2500

Maar er lekkere wentelteefjes van......!

Opeten?

Lekker opeten. Aan de kinderboerderij schenken. Of de bakker vragen of hij de kapjes de volgende keer eruit wilt halen.

In blokjes snijden en crutons van maken.

Bij ons wordt er bijna gevochten om de (verse knapperige) kapjes. Probeer het eens ze zijn heerlijk.

Volgens mij heeft het eten van kapjes alles met de opvoeding te maken. Wij kregen vroeger als straf een kapje. Mijn zwager kreeg vroeger als beloning een kapje. Zijn kinderen vechten nu om de kapjes terwijl ze bij ons blijven liggen.

Vanaf het moment dat ik mijn kinderen , die ook geen kapjes wilden, aanbood dat ze dubbel beleg mochten op kapjes, vochten ze erom.

Je kunt ze s'avonds voor de supermarkt neerleggen, meestal komen er zwervers om het op te halen. Die zijn er heel blij mee.

Bij de bakker vragen of ze de kapjes er niet bij willen doen met het snijden van het brood. Dan word het daar weer gebruikt voor andere dingen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100