Qua smaak, kosten en andere zaken zal het hetzelfde zijn. Alleen de uitwerking op het lichaam kan anders zijn. (pure) chocolade bevat namelijk fenylethilamine wat een afrodisiacum en een 'blijmaker' is, voornamelijk voor vrouwen. Dat chocolade dus een positieve uitwerking heeft op het (vrouwelijk) lichaam is dus zowel psychisch als fysiek zo...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen zijn over het algemeen gevoeliger voor deze werkzame stof dan mannen. Dat heeft met receptoren te maken alsmede met lichaamsgewicht en lichaamssamenstelling.

Andere antwoorden (8)

Dat denk ik niet, voor allebei even vies of lekker en voor allebei even duur. :)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat u de werking van Afrodisiaca bedoelt.

De beïnvloeding van de velen middelen die in chocolade zitten maken geen onderscheid tussen man en vrouw. Wat echter wel zo is dat vrouwen bepaalde middelen tot zich nemen.(Niet in "vreten" bedoelt)

Van alcohol is het bekend dat vrouwen dit sneller in het bloed opnemen dan mannen, echter de werking ervan is precies het zelfde.

Het verwant wordt sneller naar vrouwen gegooid omdat een doos chocolade een erg veel voorkomend cadeau is voor Valentijnsdag.

Het is echter meer onze normen en waarden hoe wij tegen over bepaalde zaken kijken. En de werking van Afrodisiaca is echt niet zo dat je staat te springen om "seksuele" handelingen te doen. Dit kan een vrouw ook gewoon krijgen door bijvoorbeeld eens te stofzuigen voor haar, of te koken. Denk echter dat dit meer effect heeft.

Tevens wat veel mannen denken dat vrouwen minder seks dan hun willen is helemaal niet waar. Uit meerder onderzoek is vernomen dat vrouwen even veel aan seks denken/willen als mannen, maar misschien niet als in een ruwe seks vorm maar meer in teder en lief.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sneller tot zich nemen. Was sneller vergeten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bekend dat vrouwen anders reageren op chocolade dan mannen. Zij snoepen ook anders dan mannen. Mannen proppen het naar binnen en vrouwen eten bedachtzamer, zij genieten er meer van. Het blijkt dat mensen een aangeboren voorkeur voor zoet hebben.
Vrouwen snoepen ook vaker dan mannen, maar toch snoepen mannen meer omdat ze het in 'volume'winnen.

De meeste vrouwen staan zichzelf niet toe vaak te snoepen vanwege de eeuwige 'slanke lijn'. Dat houden we dan niet lang vol, dus we snoepen toch, maar daardoor per snoepbeurt minder. We nemen een snoepje voor de smaak, misschien een paar, maar eens per maand zijn we niet te remmen. Onder invloed van onze maandelijkse hormonen snoepen we meer of het meest.
Juist chocolade heeft een bepaalde stof die genotshormonen opwekt, waar wij vrouwen daardoor gevoeliger voor zijn dan mannen.
amc
13 jaar geleden
Alleen kwa smaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Over chocolade kun je in mijn ogen niet genoeg lezen (eten is nog beter), vandaar dit bericht dat me net onder ogen kwam: de hersenen van mannen en vrouwen reageren verschillend op het eten van grote hoeveelheden chocolade. Na het eten van veel chocolade worden bij mannen die chocolade proeven andere gebieden actief dan bij vrouwen. Dit ontdekte voedingsonderzoeker Paul Smeets in zijn onderzoek dat het verrichtte aan het Universitair Medisch Centrum Utrecht.

In het onderzoek kregen twaalf mannen en twaalf vrouwen na een nacht vasten zoveel stukken chocolade te eten als ze op konden. Om te testen hoeveel zin in chocolade de proefpersonen hadden, kregen ze voor en na het chocoladeontbijt chocolademelk te proeven. Met een MRI-scanner werd daarbij de hersenactiviteit gemeten.

Alle proefpersonen reageerden anders op de chocolademelk na het eten van de chocolade ervoor. Maar bij mannen en vrouwen reageerden andere hersengebieden. Dat betekent dat het gevoel van verzadiging zichtbaar te maken is in de hersenen en dat mannen en vrouwen verschillend omgaan met verzadiging. Het onderzoek kan van belang zijn voor het bedenken van voedingsmiddelen die wel een verzadigingsgevoel opwekken, maar slechts weinig calorieën bevatten. Die zouden mogelijk verschillend zijn voor mannen en vrouwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, de dames eten het en de heren mogen het betalen en krijgen als ze mazzel hebben 1 bonbon of 1 stukje mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ach, zieliiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig!
De beïnvloeding van de velen middelen die in chocolade zitten maken geen onderscheid tussen man en vrouw. Wat echter wel zo is dat vrouwen bepaalde middelen tot zich nemen.(Niet in "vreten" bedoelt)

Van alcohol is het bekend dat vrouwen dit sneller in het bloed opnemen dan mannen, echter de werking ervan is precies het zelfde.

Het verwant wordt sneller naar vrouwen gegooid omdat een doos chocolade een erg veel voorkomend cadeau is voor Valentijnsdag.

Het is bekend dat vrouwen anders reageren op chocolade dan mannen. Zij snoepen ook anders dan mannen. Mannen proppen het naar binnen en vrouwen eten bedachtzamer, zij genieten er meer van. Het blijkt dat mensen een aangeboren voorkeur voor zoet hebben.
Vrouwen snoepen ook vaker dan mannen, maar toch snoepen mannen meer omdat ze het in ‘volume’winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft puur met sex te maken. Hoe het precies zit weet ik niet maar het stofje zit in de hersens bij vrouwen naast het lustgevoel. Bij mannen zit dit ergens anders in de hersens.