Kan je keel verbranden?

Ik had laatste loempia’s gegeten. Ze waren nog heet. Ik was in een haast en moest zo snel mogeliji eten. Het was zo warm, ik kon het voedsel niet verteeren(bijten). Dus een groot stuk heb ik gwn ingeslikt. Het zat vast in mijn keel en ik denk wel dat mijn keel is verbrand en bij dit loempia was het hoek te scherp en ik heb het gevoel dat het iets hft gescheurd, ben niet zeker!
Wat kan ik het best doen?

Groeten!
Faissal

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (1)

De slokdarm is heel gevoelig voor te heet eten. Zeker als een groot heet stuk eten even blijft steken kan je ter plekke en bijzonder zere plek krijgen. Het enige wat je kan doen is snel veel koud water drinken en de tijd, dat je slokdarm nog zeer doet regelmatig enkele slokjes koud drinken nemen. Een honingdrankje (b.v. water met een beetje doorgeroerde honing) kan de pijn verzachten en genezen.