Waar komt de term 'Perzikhuid" vandaan?

Las net op een site (aanbevolen in een ander antwoord)
http://www.wiccajira.be/fruit_van_a_tot_z.htm
dat perzikken goed zijn voor de huid, komt daar de term vandaan of is het, zoals ik altijd heb gedacht, het zachte huidje van de perzik zélf.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Een huid dat gezond is voelt zacht aan net als een perzik, daar komt deze term vandaan. Precies wat je zelf ook al dacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De term 'perzikhuid' geeft de zachtheid van de huid aan.
Een perzik voelt heel zacht aan.
Een perzikhuid voelt zo zacht als een perzik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je aan een perzik voelt is deze heel zacht. Dus zo zacht als een perzik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
omdat n perzik lekker zacht is en ook een beetje vettig en zo hoort een huid te zijn ! met vettig bedole ik maar een beetje he , dat het dus niet compleet droog is ! das een lekker zacht huidje