hoelang kan je vers brood invriezen?

en maakt het uit als je er af en toe een paar boterammmen uithaalt en de zak dus open en dicht gaat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
13.6K

Het beste antwoord

Verpak je brood eerst per portie in diepvrieszakjes, dan blijft het wekenlang aardig vers van structuur.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het brood gaat overigens niet bederven, zelfs na jaren niet, maar het wordt wel minder lekker na mate je het langer ingevroren gaat bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Na een paar weken vind ik het brood minder lekker worden.
Een week of twee gaat erg goed.
Het maakt niet uit of je er even een paar sneetjes uithaalt en daarna, goed gesloten weer terug doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brood kan twee weken in de vriezer worden bewaard. Na ontdooien komt het nog steeds vers over. Naarmate brood langer wordt bewaard in de vriezer gaat het steeds verder uitdrogen. Brood dat malser of vochtiger is, houdt het wat langer uit in de vriezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt geheel aan je vriezer, een normale vriezer een week of twee, echter je hebt ook zware vriezers die tot ca -80 gaan, dan praat je over vele maanden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik haal altijd een aantal halve broden tegelijk bij de warme bakker en vries die in. Als ik wat nodig heb haal ik het aantal sneetjes dat ik wil hebben eruit en laat de rest in de vriezer. Soms ligt het er wel eens een week of drie in en ik proef geen verschil met vers. Maar als je brood van mindere kwaliteit in de vriezer doet kun je niet verwachten dat er brood van goede kwaliteit uitkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twee weken is goed te doen.Ik haal per keer zo,n 4 boterhammen eruit en leg het brood met de zak dicht terug.Gaat echt goed.En is dan nog vers ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het eerste sneetje wordt altijd wel vrij snel droog. Daarom haal ik het brood er steeds in het midden uit, zodat ik de kapjes aan de voor en achterkant steeds weer terug plaats. Maar inderdaad, een week of 2 gaat het prima, daarna wordt het minder lekker, maar je wordt er dan nog niet ziek van als je het eet.