Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom.moet je het kroontje aan een aardbei laten zitten als je chocolade aardbeien maakt?

Ik zie zo veel filmpjes op internet, maar ze laten allemaal het kroontje aan de aardbei zitten ik vraag me af waarom? Je zou toch denken dat het makkelijker te eten is als het kroontje er al af is.
Dus mijn vraag aan jullie. Waarom moet je het kroontje aan de aardbei laten zitten als je chocolade aardbeien maakt ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Heel simpel: om de aardbei aan vast te kunnen houden wanneer je 'm in de vloeibare chocolade doopt.

Als je het kroontje er van te voren af zou halen, dan moet je eerst iets in de aardbei prikken om 'm onder te kunnen dompelen. Maar dan gaat er gelijk al aardbeisap verloren. En je wilt de chocolade alleen aan de buitenkant hebben, niet ook erin.
(Lees meer...)
Amadea
3 jaar geleden
Thecis
3 jaar geleden
Je kan rustig aan de binnenkant chocolade hebben. Doet niets af aan de smaak. En volgens sommigen kan er niet genoeg chocolade aan zitten ;-)
Het kroontje geeft extra smaak aan de bonbon en is zeer gezond om te eten.
Daarnaast verliezen aardbeien zonder kroontje sneller hun smaak en vitaminen.
(Lees meer...)
SimonV
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding