Waarom is een minimeloen duurder dan een op normaal formaat?

Ik bedoel die traditionele groene. Het is bijna dubbel zo duur. Het is toch gewoon een onvolwassen meloen?

3 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

De mini watermeloen is een kleinere variant van de grote watermeloen. Deze mini meloen bevat nauwelijks tot geen pitten en heeft een dunnere schil dan de gewone watermeloen. De doorsnede is ongeveer 15 tot 20 centimeter.

Hij komt uit Italië of Spanje en is alleen in de zomermaanden beschikbaar. Deze meloensoort kweken is in verhouding duurder dan de normale watermeloen. De kans zit erin dat de plantjes niet opkomen en de oogst daardoor veel kleiner is dan de bedoeling was. Dat maakt de vrucht duurder.

De normale watermeloen kan over de hele wereld verbouwd worden en dus worden geïmporteerd uit een land dat goedkoper kan leveren: China met name en verder Iran, Turkije, Brazilië en de Verenigde Staten. De in Nederland verkrijgbare watermeloenen komen vaak uit een land rond de Middellandse zee.
Amadea