Hoe maak je chocola met cacao poeder?

Wil ik eens proberen

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.3K

Antwoorden (3)

Eigelijk niet handig om met dit met poeder te doen .... nouja het kan wel...

Cacaogehalte: Melk 34% puur 70% wit 30%

Poedersuiker : 40% 30% 39%
Melkpoeder : 25% xxx 30%
Cacaomassa : 14% 65% xxx
Cacaoboter : 20% 5% 30%
Sojalechetine : 0,5% 0,5% 0,5%
Vanille : 0,5% 0,5% 0,5%

Kijk in de bron voor een linkje, alleen dat is chocolade saus...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de links vind je wat mooie recepten. Je hebt naast cacao poeder nog cacao boter of kokosolie nodig (beide kun je kopen bij reformwinkels of bij Toko, eventueel kun je ze via het internet bestellen). Je kan een gezondere suikervrije versie maken, maar je mag ook suiker of een zoetstof (bv. stevia) gebruiken. Ook kun je aan je zelfgemaakte chocola nootjes of gedroogd fruit (rozijnen, dadels) toevoegen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb deze voor je gevonden
25 gram biologische cacaopoeder
50 gram koudgeperste kokosolie
50 gram rozijnen of noten fijn gehakt
laat de kokosolie smelten,en doe dat bij de rozijnen of noten
doe dan de cacaopoeder er bij en roer dat goed door elkaar
neem een laag bakblik wat in de vriezer past en bekleed dat met bakpapier
doe de massa er op en maak dat glad en zet het voor 3 uur in de vriezer
dan kan je er een stuk van afbreken en eten
de rest breken en in een doosje doen en bewaar het in de vriezer of koelkast