Kun je pannenkoeken maken met alleen boekweitmeel?

Voor de pannenkoeken van vandaag heb ik een pak boekweitmeel staan, schijnt minder ongezond te zijn dan normale bloem. Op het recept op het pak staat 130gr boekweitmeel en 170gr tarwebloem (naast uiteraard de overige ingrediënten).

Kan ik smakelijke pannenkoeken maken van alleen boekweitmeel, of eindig ik dan met een stapel niet weg te krijgen troep?

Ik wil best nog even naar de winkel om tarwebloem te halen, maar als het niet nodig is....

paulus811
4 jaar geleden
in: Koken
2.9K

Het beste antwoord

Ja dat kan
Ingrediënten voor 4 st.
100 gr. boekweitmeel
2 eieren
300 ml melk
Snuf zout
Olie om in te bakken
het recept in de link
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Thanks. Op een pak van 400 gram (normaal pak pannenkoekenmix) gaan in dit geval 8 eieren en 1,2 liter melk, dat is nogal wat....