Wie weet een recept van een zalmcocktail zonder garnalen?

13 jaar geleden
in: Koken
1.4K
MissBiggie
13 jaar geleden
Je kan ALLE recepten maken zonder garnalen ... :P

Het beste antwoord

Neem een blikje rode zalm, laat uitlekken en pluk los.
Neem een ruim glas en leg op de bodem wat veldsla.
Leg hierop de zalmplukken, kwartjes hardgekookt ei, dunne plakjes komkommer, kleine blokjes tomaat en kleine blokjes rode paprika.

Maak een sausje van 1 eetl. slagroom, 1 eetl. cognac,
3 eetl. mayonaise en een beetje paprikapoeder.

Terwijl je de glazen met laagjes of verdeeld aan het vullen bent, steeds tussen de laagjes in wat saus scheppen en natuurlijk afsluiten met een schepje saus wat je garneert met nog wat paprikapoeder.
amc
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Alledrie lekker om te proberen

Andere antwoorden (2)

Is toch niet zo moelijk zinder garnalen?
Zalmcocktail:

Ingrediënten voor 4 personen:

2 blikjes(225 gram) zalm (of 1 groot blik
100 gram verse champignons (mag ook uit pot of blikje)
6 eetl mayonaise
1 eetl room
2 theel tomatenketchup
2 theel curry
2 theel paprikapoeder
2 eetl sherry
1 eetl gehakte peterselie

Bereidingswijze:
Verdeel de zalm in kleine stukjes en verwijder vel en graatjes.

Snijd de champignon in kleine stukjes en doe de daarna niet langer dan 1 minuut in kokend water. Eruit scheppen en in een zeef ov vergiet laten uitlekken en afkoelen.

Meng ze als ze afgekoeld zijn door de stukjes zalm.

Roer een sausje van mayonaise, sherry, room, tomatenketchup, curry, paprikapoeder en peterselie.

Verdeel de zalm over 4 wijde cocktailglazen.

Giet de saus erover en laat het een half uurtje staan.

Roer de boter zacht en meng er mierikswortel en citroensap door.

Bestrijk hiermee de geroosterde sneetjes wittebrood en serveer ze erbij

Serveertips
Lekker met geroosterd brood met roomboter.

Smakelijk eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeh heerlijk!
Ik maak wel eens een soort 'pudding' van avocado (fijngeprakt) met iets knoflook, peper, een eetlepel verse dille, een halve theelepel marmite en een eetlepel water+scheutje citroensap, en daardoorheen wat snippers gerookte zalm. Schep dit in een mooi breed glaasje en schep er nog wat zalmsnippers op en nog wat dille iets peper+druppels balsamicoazijn.