hoe maak je iets lekkers voor de 4 daagse! en met eenvoudige recepten graag

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.4K
anneliez
12 jaar geleden
om onderweg op te eten, om om tevoren te eten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is wel handig om te weten.

Het beste antwoord

Ik las een tip voor iets verfrissends: neem een halve citroen, leg daar een pepermuntje op, en bind er een zakdoek omheen. Daar kun je aan zuigen. de pepermunt verzoet de citroen, de combinatie is lekker fris.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk en het hielp erg!

Andere antwoorden (4)

Pasta met mosterdsaus.

Pasta naar keuze
Kookroom
250 gram kipfilet
1 paprika of andere (groene) groente
1 ui
bakje champignons
2 eetlepels mosterd

Zo maak je het:
Bak de kipfilet bruin en voeg daar in stukjes gesneden paprika, ui en champignons aan toe. Bak het geheel op laag vuur en voeg de kookroom toe. Voeg daarna twee eetlepels mosterd toe. Kook de pasta en giet deze af. Meng de 'saus' met de pasta en je eenvoudige pastagerecht is helemaal af.

Toegevoegd na 2 minuten:
Hier heb je nog 2 eenvoudige en lekkere recepten:

http://eten-en-drinken.infonu.nl/recepten/41101-drie-eenvoudige-recepten-voor-overheerlijke-pastagerechten.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan neem je een picknicktafel mee op je rug en een stoel onder he arm?
Hè, gezellig!
;-)
Sandwiches ( als het om meenemen voor onderweg gaat) Ham, kaas, sla, tomaat.
Voor de avond een lekkere koude pasta salade. Pasta, Wokkels of macaroni. zelf aan te vullen met wat je lekker lijkt. Blokjes ham, feta, stukjes paprika, tomaat, enz

Of gewoon lekker van te voren een heerlijk pan soep koken en bij terugkomst met een stokbroodje kruidenboter eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb zelf nu ook vierdaagse en heb een ENORME pan "gewone" pastasaus gemaakt (dus mager gehakt roerbakken, groente meebakken en een pot tomatenpuree of zo'n pasta pot.

Op de dag zelf hoef je dan alleen pasta te koken (en als je het water in de waterkoker (in 2 minuten) "voorkookt is staat dat echt in 15 minuten op tafel. In die tijd warm ik ook die saus op. In theorie kun je er dan elke dag iets "extra's bijgooien als je wilt zodat het elke dag net anders is, bijv dag 1: gewoon, dag 2 verse paprika erbij, dag 3: stuk blauwe kaas erdoor roeren

Maar hier eten we gewoon saai een paar dagen (dus elke dag die saus)

Dat was recept 1:

Minstens net zo makkelijk (en lekker) is van te voren een enorme schaal lasagna maken en die (evt in porties) als je echt haast hebt in de magnetron opwarmen

wandel ze!!!
12 jaar geleden
Maak een paar wraps en verpak ze strak in alufolie of huishoudfolie. Ze smaken koud erg lekker, en je kan er van alles naar je smaak in doen:

Avocado in plakken, repen paprika-ui-courgette (kan rauw of gebakken), plakjes kipfilet (voor de vleeseters, en voor de vegetariers is de shii-take-filet van o.a. AH erg lekker), wat veldsla, wat kaas etc. eventueel met een sausje van tomaat, of een knoflooksausje (saus maakt het geheel weer snel nat, waardoor de wrap misschien wat minder smakelijk wordt, daarom kan je ook beter geen tomaten toevoegen, die laten ook een vochtige kledderwrap achter)

Zorg ervoor dat de stukken die je erin doet niet te klein zijn, zo voorkom je dat er van alles uit kan vallen als je geen bord bij de hand hebt.

Succes!