Mijn oma zei altijd dat zuurkool de maag reinigt.is dat zo?zoja hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Het beste antwoord

zuurkool wordt traditioneel met Jeneverbes gekruid. ... Jeneverbes is
bijzonder krachtig en bevordert de inwendige reiniging!Dus oma had gelijk .

Toegevoegd na 50 seconden:
wist oma veel dat het de jeneverbes was.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@josephina... slimmerik... :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hihihiii
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oma vergat de bes en dronk wel de jenever en reinigen maar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
whahahhaah en zo werd oma dol op jenever.En aten ze lang en gelukkig zuurkool.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

Misschien toen in de volksmond ten tijde van de oma, maar nu zou ik het niet durven te zeggen... Omdat zuurkool niet je maag reinigt... Het doet niets anders dan elk ander normaal voedsel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rauwe zuurkool heeft een enorm hoog vitamine C gehalte. Het ligt er dus een beetje aan wat je met de zuurkool doet, als je het een kwartier laat koken wordt het heel zacht en doet het niets meer, maar als je het wat rauwer laat dan is niet alles verloren.
Zoals elke kool bevat het vezels, dat is weer goed voor de darmwerking.

Maar het reinigen van de maag... nee hoor, dat is een oude volkswijsheid die niet kan worden onderbouwd met de huidige kennis.
itsme
14 jaar geleden
Zuurkoolsap heeft een reinigende invloed op
maag en darmen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@mariejose... Jij durft reclame aan te halen om te bewijzen dat zuurkool de maag reinigt... LOL...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclame jongens hebben een behoorlijke vinger in de (zuurkool) pap!