Is hoogtevrees afhankelijk van je lengte?

Ik dacht hieraan toen ik een mier op de stoel zag zitten. Hij zat voor zijn lengte heel hoog. Maar heeft hij dan ook sneller hoogtevrees..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Hoogtevrees is een psychische aandoening waarbij iemand, om doorgaans onduidelijke redenen, een ziekelijke angst ontwikkelt voor diepte. Lijkt mij logischer dat het dan dieptevrees heet, maar dat was je vraag niet :D Voor de mier is het normaal omdat zijn belevingswereld niet de hele stoel bevat. Deze angst, komt dus van jou en staat niet in verhouding tot de reële bedreiging voor de mier. De mier is er zich in ieder geval niet van bewust.

Nee,dat hangt af,van de plaats waar je je bevindt, Het maakt niet uit of je 36cm,dan wel 3m 20 bent. Verder vermoed ik dat het een puur menselijke eigenschap is.

Als het afhankelijk was van je lengte, was het lengtevrees. ;-) It's all in the mind... Toegevoegd na 19 uur: Wat doet deze vraag eigenlijk in de categorie eten en drinken?

Nee absolute niet Je hebt het of niet. Sommige krijgen het pas op latere leeftijd.Maar dat heeft niks met je lengte te maken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100