Kun je een salade met vis nog eten als hij 1 dag over de datum is?

Ik heb nog een maaltijd salade met garnalen en pasta. Gisteren was de uiterlijke datum dat hij opgegeten moest worden. Kan ik hem nog eten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het ook gewoon proberen hoor, het wil heus niet zeggen dat het direct bedorven is als het 1 dag over de datum is. als je het goed gekoeld hebt bewaard denk ik dat je het best kunt eten.

Dit soort professioneel bereidde salades wordt houdbaar gemaakt met bv. benzoezuur, mits koel bewaard en ongeopend en geen afwijking in geur / smaak moet het wel kunnen. Betreft het zelfgemaakte salade waaraan dus geen conserveringsmiddelen zijn toegevoegd , zou ik niet uitproberen, helaas trekken vlees en vis in niet geconserveerde toestand zeer pathogene bacteriën aan die zich snel kunnen vermenigvuldigen, sommige van die bacterien delen zich iedere 9 minuten bij kamertemperatuur. Ook na koken oid kan het schadelijk zijn , de S.Aureus produceert een hittebestendig toxine , welke je maag en darmwerkingen bezorgt die jou beschermen tegen verdere opname van giftige stoffen maar je hondsziek maken en dat soms a binnen een kwartier na het eten.....

okee dit is al te laat maar het is maar de minimale datum dat je kan eten daarna is dus nog wel te eten,,me eieren zijn altijd een week over de datum omdat ik ze nooit eet haha

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100