Op deze site staan veel voorbeelden van zg. oneetbare vogels die toch gegeten worden van meeuw tot kraai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Als je van varkensvlees houdt kun je net zo goed eksters en kraaien eten. Zijn beide alleseters.

Zangvogels zijn als kip zaad eters en zullen meer smaak hebben en hygienischer zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Schipbreukelingen hebben geprobeerd meeuwen te eten, maar dat schijnt nauwelijks mogelijk te zijn zonder dat je maaginhoud naar boven komt.
escape
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geprobeerd in de Hongerwinter; bijna niet gaar te krijgen, en daarna inderdaad zeer onaangenaam tranig.
Papegaai (in Suriname) smaakt een stuk beter, en je hebt ook nog wat aan de veren (sorry)
Alle vogels (behalve Pretvogels), zijn in beginsel eetbaar. In de (voor)bereiding zullen echter wel verschillen voorkomen.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duiven en meerkoeten zijn ook erg lekker, maar de meerkoet is een beschermd diersoort, dus afblijven. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een vogel moet hard werken om te vliegen en zal dus niet snel vet worden. Het vlees is daarom zeer taai. Een duif moet je bijv, ruim larderen en dan smaakt hij best wel goed. Een eend aan de andere kant (een drijfsijs, zeggen ze in Amsterdam) die vliegt nauwelijk en daar moet je vet vanaf snijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger werden er in kersenboomgaarden bij ons in de buurt nogal eens spreeuwen gegeten. De spreeuwen zijn natuurlijk de grootste kersendieven onder de vogels en daarom werden ze regelmatig slachtoffer van de luchtbuks.
's Avonds werden deze dan geplukt en op een vuurtje gebakken. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ze schijnen goed te smaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ze zijn allemaal eetbaar, maar of ze allemaal lekker zijn.. Van kwartel tot koekoek, en blinde vink ;-) ze hebben allemaal een file'tje op hun borst (soms heel klein) en een paar knapperige pootjes.