Wat zijn leuke of goede alternatieven voor het trakteren van taart tijdens een verjaardag op kantoor / de zaak?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Oliebollen Fortune cookies Gehaktballetjes Baklava(van de Turkse bakker) Koude wraps met afwisselend vlees,zalm en vegetarisch Pizzapuntjes Grote pan zelfgemaakt erwtensoep,wel plastic soepkommetjes meenemen. Cupcakes

Lekkere grote koeken!

Kruidkoek of cake. Toegevoegd na 36 seconden: Of voor tussen de middag een slaatje.

Ligt eraan - wil je op iets zoets of iets hartigs trakteren? Wil je het kant en klaar kopen of zelf maken? Alternatieven zijn bijvoorbeeld vruchtenspiesjes, zelfgebakken koekjes of cake, bitterballen, spiesjes van bv gerookte paling met olijf en tomaat, mini quiches, Bossche Bollen, mini sandwiches met bv gerookte zalm, de mogelijkheden zijn legio!

je kan van die mini tompoesen en/of van die slagroomsoesjes halen. dat is makkelijk om te eten in een a 2 happen heb je het op. of je kan lekker naar de bakker gaan en verse koeken halen

chocolade soesjes.

Ik neem nooit gebak als er iemand jarig is, maar als mijn Turkse collega's met turkse hapjes komen, ga ik overstag. Ze halen ze in allerlei soorten bij een Turkse bakker en de bedoeling is dat je van alles wat proeft. Maar ben je niet zo'n grote eter, of wil je een beetje uitkijken met de Kcal, dan kun je ook één hapje nemen. Die dingen hebben het formaat van een bonbon, dus minder schadelijk dan een een hele slagroompunt of rijstevlaai. Ook niet trakteren is een alternatief en je collega's laten weten dat het uitgespaarde geld naar Stichting AAP is gegaan (of een eigen doel naar keuze). Zou ik een leuk gebaar vinden als een collega dat zou doen. Zelf appelflappen bakken is ook erg lekker en leuker dan uit de winkel.

Limburgse vlaaien in tig punten laten snijden. Verschillende smaken nemen. Toegevoegd na 7 minuten: Heeft u een andere keuze op het oog, bedenk dan dat er collega,s zijn die vanwege een dieet of richtlijnen mbt hun geloof bepaalde spijzen of dranken niet mogen nemen.

Mandarijntjes

Een heel leuk idee is om een ontbijt of lunch te verzorgen. Haal wat broodjes, luxe beleg..wat fruit..en de traktatie is compleet! En het is ook nog eens gezellig :)

als je gezond wil doen: op een kast of bureau waar iedereen langsloopt: Schaaltjes vullen met: roosjes rauwe bloemkool, wortelrondjes, reepjes paprika, komkommer, stukjes verse ananas. enzo kun je nog wel doorgaan. En het gaat dan ook echt op!!! :D (tenminste dat is mijn ervaring)

ligt 'n beetje aan 't seizoen. Nu speculaas of amandelstaaf. 's zomers ijs.

misschien een raar antwoord maar het zou ook leuk kunnen zijn een artiest (komiek clown muziekant oid)oplaten treden in de pauze

Ik trakteer altijd op heel mooie bonbons. Eénhapsdingetjes, smaakbommetjes, en je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Mensen vinden het geweldig om een bonbon van ongeveer 2 Euro per stuk in één hap weg te slikken.

Bronnen:
http://www.australianhomemade.com/
http://www.debijenkorf.nl/meesterbanketbakker
http://www.huizevanwely.com/

Bij mij op het werk konden we altijd kiezen tussen taart of 'n kroket. (Voor een kroket kun je me wakker maken; ook op het werk ;-) )

Kies uit wat je zelf het lekkerste vind. Je kan het nooit iedereen naar de zin maken. Misschien laten kiezen uit hartig of zoet.

Als je zelf kunt bakken zijn mini quiches erg leuk, wordt vaak ook enorm gewaardeerd omdat het weer eens wat anders is. Plakken herfstbrood, met noten en vruchten en lekker roomboter erbij. Waar ik ook altijd een enorm succes mee heb is zelfgebakken brownies.

Ik heb wel eens een mooie schaal opgemaakt met luxe witte puntjes en daarnaast schalen met allerlei soorten beleg. Is allemaal opgegaan en iedereen vond het erg lekker en een leuke afwisseling van de taart of vlaai.

bij ons wordt wel eens getrakteerd op haringen, de hollandse nieuwe! Heerlijk! Maar omdat niet iedereen van vis houdt, zou je ook half en half kunnen doen, met bv kleine slaatjes

Ik zette op mijn werk altijd een grote mand met Mars, Snickers, Twix, etc. in de kantine waar iedereen wat uit kon nemen. Werd altijd gewaardeerd en is lang niet zo duur als een doos gebak. Leuke strik om het handvat en het leek nog feestelijk ook.

Cupcakes;)

Wat dacht je van Mars, Snickers enz. maar dan uit de diepvries?

Deze tijd van het jaar: flink wat Sintsnoep-en koekgoed inslaan en dat bij de koffie op tafel zetten (gevulde speculaas, chocoladekruidnoten, chocoladediertjes, speculaasbrokken)...

Plakken krentenbrood met (room)boter.

Gewoon broodjes gezond =lekker en nog gezond ook.

Koekies met koffie, is gezellig vind ik, daarna de heerlijke onverwachtse taart, die niemand had verwacht, en een leuk cd'tje als dat mag op je kantoor natuurlijk! Een paar balonnetjes....en uitteraard kaarsjes, gezellig toch! PS: Ne goeie cava.......Mmmm.....

Koop een zak sauzijcebroodjes en warm ze op. Eventueel voor de halalklanten kaasbroodjes erbij. 10 minuten in de oven, en lekker op tafel tijdens de lunch. Makkelijk, en collega's vinden het vaak veel lekkerder dan dat eeuwige gebak.

Celebrations, die mini-uitvoering van Marsjes, Twixen, Bounties, enzovoort. Of een grote verscheidenheid aan bv roze koeken, stroopwafels, spritsen, etc. Staat ook erg gezellig op grote schalen. Of diepvries mini tompoucen. Wel op tijd ontdooien :-)

pralines.

Spekkoek (naturel en pandan)

een mini-fruitsalade

Oliebollen of als het in deze tijd is, kleine chocoladeletters, pepernoten, speculaasbrokken. Speculaasmuffins van de Lidl.

Iemand zei al spekkoek, maar ook andere Indische snacks zoals lempers (witte plakrijst met kip erin gewikkeld in huishoudfolie en heeft de vorm van een kroket ZALIG!), pasteitjes (bladerdeeg gevuld met kip, mihoen erwtjes worteltjes etc), vietnamese loempiaatjes... Allemaal bij de Indische toko en niet heet; je krijgt apart sambal erbij. Moet wel warm gegeten worden, dus ff op het werk in de magnetron opwarmen tenzij je een toko in de buurt van je werk hebt en bestelt, dan warmen zij het op. Ik trakteerde mijn collega's er ook altijd op! Eet smakelijk!!!

Een lottorijtje. Kost minder dan een gebakje. Je wordt er niet dik van (in 99,9% van de gevallen) en je steunt er goede doelen mee en misschien ook het beste doel (de ontvanger zelf).

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100