Waar kun je de chocolate chips kopen die in chocolate chip cookies moeten?

Ik weet dat je ze in Amerika in de supermarkt kunt kopen. Gewone chocolade is te zacht en smelt te snel als je de koekjes bakt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
4.5K

Het beste antwoord

Als je pure chocola neemt, zo donker mogelijk (met zo hoog mogelijk cacaogehalte) neemt en dit in stukjes breekt, gaat het ook goed.
Het grappige is dat de chocolatechip cookies per ongeluk ontstaan zijn, omdat de vrouw die ze bakte eigenlijk chocola nodig had die wel smolt. Toen nam ze gewone chocola en deze bleef als stukjes in de koekjes zitten.

Toegevoegd na 1 minuut:
ehm...1x 'neemt' teveel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Smelt chocolade is er wel eens in een soort bolletjes, die zou je in je beslag kunnen verwerken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien in speciaalzaken met keukenartikelen. Die hebben ook vaak de specialere bak en kookartikelen.
Of kookwinkels, weet eigenlijk de precieze naam niet, maar in die richting moet je het zoeken
anneliez
12 jaar geleden
Zoek eens op smeltchocolade: http://www.foodkitchen.nl/nl/products/13_smeltchocolade_van_%E0_table! (niet alle smeltchocolade is geschikt) en en chocolade callets: http://www.marmelot.com/marmelot/chocolade--c-29_41.html?language=nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een magazijn voor groothandel, waar zelfstandigen hun kook materiaal halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige supermarkten hebben bij de bakspullen de zogenaamde garneerspulletjes of vullingen. Ik koop vaak bij AH doosjes met verschillende chocolade bolletjes of in druppelvorm. Die doe ik vaak door mijn cupcakes bijv. ipv er bovenop. Dit zijn vaak harde chocolade vormpjes in puur, wit en melk en soms zitten er ook gekleurde disco spikkels bij ofzo. Door het beslag smelt het iets maar loopt niet helemaal uit en werkt heel goed. Je kunt natuurlijk altijd ook zelf couverture of harde pure chocolade in stukjes hakken.
amc