Dat kan wel, maar dan moet je het eerst bereiden. Rauw vlees kan je niet 2x invriezen vanwege bederf.
Maar ingevroren vlees laten ontdooien, bakken en dan weer invriezen, dat kan wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

deze vraag is 2 jaar terug al reeds gesteld, maar wel een goed antwoord! lees maar :)

http://www.goeievraag.nl/vraag/iedereen-zegt-eenmaal-ontdooid-vlees.10455
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De bacteriën in je vlees gaan niet dood in de vriezer, ze stoppen alleen met delen.
Als je je vlees koopt en dan invriest, vries je al een aantal bacteriën in die zich na ontdooien weer kunnen voortplanten. Als je het vlees na een poosje weer in de vriezer doet, vries je dus veel meer bacteriën in dan de eerste keer, dus bederft het vlees na de 2e keer ontdooien ook weer veel sneller.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het vlees de 1e keer niet in de vriezer had gedaan, hadden er NOG meer bacteriën op gezeten, dus volgens mij is 't flauwekul, maar ik heb 't niet onderzocht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan hoe je het hebt ontdooid. Als je het namelijk buiten de koelkast hebt ontdooid, zijn er natuurlijk enorm veel meer bacteriën in gegroeid dan wanneer je het in de koelkast het laten ontdooien. Maar in beide gevallen komt er ook veel vocht van het vlees wat een goede voedingsbodem is voor bacteriën. Wat ik probeer te zeggen is alleen dat je na één keer ontdooien nog wel kan inschatten hoe lang het vlees nog houdbaar is, maar na de 2e keer eigenlijk niet. Het is niet zo dat vlees niet meer eetbaar zou zijn als je het twee keer invriest en dan weer ontdooit, maar je kunt maar beter voorzichtig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In dat geval zou je het slechts 1x ingevroren vlees ook een poos buiten de koelkast moeten leggen, om een eerlijke vergelijking te kunnen maken. En dan zul je zien dat in dat geval het aantal bacteriën ook is toegenomen. Niet zo gek natuurlijk. In feite gaat het er niet om hoe vaak het is ontdooit, maar om hoelang het buiten de koelkast is geweest, bij welke temperaturen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens heeft men onderzocht of bedorven vlees eetbaar is en dat blijkt zo te zijn, mits je het goed genoeg bereid. (Of het lekker is, is wat anders.)
Ik heb eens met een medewerker van een slachthuis gesproken en die zei dat dat wel kan.
Een supermarkt bijv vriest het vlees weer in wat tijdens een actie periode niet is verkocht. Aangezien een supermarkt keten zoveel vlees bestelt voor een actie wat nooit binnen die tijd geslacht kan worden is het al bij het slachthuis ingevroren, dan in de supermarkt, waarna die in de koeling gaat( of in de vriezer tot de actie).
Je moet wel de aantal dagen aftrekken hoelang die uit de vriezer is geweest, van de houdbaarheiddatum.
Voor de zekerheid kan je nog een dag extra er van af trekken. Aangezien sommigge supermarkten zich niet geheel aan de regels houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, het gaat erom wat er met het vlees gebeurt in de periodes dat het niet ingevroren is en niet om het aantal malen dat het wel ingevroren is geweest. +1