welke koffie heeft het minste zuurgehalte ( low acid coffee )?

Welke en wat voor koffie heeft het minst negatieve effect op je maag als je maagzuurgerelateerde klachten hebt?

Welke bonen zijn dan het beste en welke vorm van het koffie zetten ( filter, bonen, french press etc?

Ik weet wel dat je op Amazon speciale low acid coffee kan kopen, maar hier in NL zie ik ze nergens te koop staan.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
3.2K
Ritsuka
6 jaar geleden
Geen koffie lijkt mij het beste, kun je afbouwen?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb het ongveer 50x geprobeerd en telkens val ik terug, als ik dan toch terugval dan maar liefst op wat zo min mogelijk schade aanricht zal ik maar zeggen..
Ritsuka
6 jaar geleden
heb je alleen maar koffie geminderd?
Of heb je ook je gewoontes aangepast? zorgen voor voldoende voedzaam eten, voldoende slaap, en stressvermindering, zodat je de cafeine uit koffie ook niet meer nodig hebt.

Antwoorden (1)

Er is online een zuurvrije koffie te koop via;
https://www.koffiestuff.nl/caffe-coronel-top-class-deluxe-koffiebonen-1kg

Het is een op Italiaanse wijze gebrande pittige koffie met een zachte volle smaak, een vleugje chocolade en een verfrissende cremalaag.
Er worden Arabicabonen voor gebruikt.

Misschien is dit ook interessant om eens door te lezen;
https://www.ad.nl/wetenschap/sterke-koffie-is-goed-voor-de-maag~a3691355/
amc