Wat is een vervanging voor boter in een brownie kant en klaar doos recept?

Ze vragen om boter maar wij zitten in quarantaine. Kan olijfolie ook? Of gewoon helmaal geen vet doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K

Antwoorden (2)

Volgens Laura's Bakery kun je prima olijfolie als vervanging voor boter gebruiken, echter zij gebruikt het niet vanwege de bij-smaakjes die olfijolie geeft aan het baksel.
4 jaar geleden
Als je geen boter hebt, is margarine een goede vervanger. Vloeibare olie kan ook maar geeft een minder mooie structuur en smaak. Je doseert dan ca. 80% van de hoeveelheid boter.
Olijfolie kan, maar geeft (zoals al gezegd) een bijsmaak die niet echt bij gebak past.
Utrecht