Nog een maandje wachten. Het seizoen loopt vanaf eind zomer (september-oktober) tot aan februari. In die periode maak je de meeste kans bij de groenteboer, op de markt en bij biologische winkels. Supermarkten hebben de witte rammenas niet altijd in het assortiment.
De rettich (rammenas) is nu wel bij AH te koop:
https://www.ah.nl/producten/product/wi225353/ah-rettich
.
Met dank voor de reacties:

Wikipedia: witte rammenas (Raphanus sativus), ook rettich of daikon genoemd, is een zacht smakende, lange, witte Oost-Aziatische radijs.

De daikon is een Japans hybrideras van de rammenas. Het heeft een iets mildere smaak, maar op de grote hoop verschilt het niet zoveel.
Rettich is de Duitse benaming voor de witte (zomer)rammenas. Deze wortel werd jaren geleden in Duitsland herontdekt en kreeg de naam rettich, die overgenomen is door de Nederlanders. De benaming rettich is afkomstig van het Latijnse woord radix = wortel.
SimonV
4 jaar geleden
Amadea
4 jaar geleden
Alleen is rettich niet hetzelfde als daikon. Maar wel familie van elkaar en vermoedelijk prima als alternatief te gebruiken.
SimonV
4 jaar geleden
Wat is het verschil dan?
Wikipedia:
Witte rammenas (Raphanus sativus), ook rettich of daikon genoemd, is een zacht smakende, lange, witte Oost-Aziatische radijs. Rettich is de Duitse benaming voor de witte zomerrammenas. Deze witte wortel werd jaren geleden in Duitsland herontdekt en kreeg de naam rettich, die overgenomen is door de Nederlanders. De benaming rettich is afkomstig van het Latijnse woord radix = wortel
https://nl.wikipedia.org/wiki/Witte_rammenas
https://www.plantaardig.com/groenteninfo/daikon.htm
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Rammenas heeft een zwarte schil. Dit is een wintergroente.
Rettich is een witte rammenas en is een zomergroente.
Daikon is idd familie van de rammenas. Verschil: veel mildere smaak.
Ofwel, de vraag is niet goed gesteld, omdat daikon en witte rammenas niet precies hetzelfde zijn. De kleur wel, de smaak niet.
Puur aanvulling, geen min of zo ;-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Plus SimonV
Daikon is nauwelijks tot niet meer verkrijgbaar in september.
In de winter krijg je het sowieso niet meer, omdat het zomergroente is.
Wil je daikon kopen, zul je je moeten wenden tot een Aziatische supermarkt, groothandel.

Witte rammenas ofwel rettich is ook een zomergroente, maar vrijwel het hele jaar verkrijgbaar. Het is een goed alternatief voor daikon (maar wel veel pittiger van smaak).

Donkere rammenas is weer een wintergroente die veelal de smaak heeft van witte rammenas (rettich). Deze is in de zomermaanden niet altijd makkelijk te krijgen.

Wil je nu nog verse daikon kopen, dan zul je moeten bellen met toko's, groothandels in de omgeving. De betere, grotere supermarkt verkoopt nu gewoon witte rammenas (goed alternatief voor daikon). Bij AH is het nu ook gewoon te koop, maar misschien is de AH bij jou in de buurt kleiner. Waar ikzelf woon, zijn twee AH winkels. De ene heeft een beperkt assortiment, de andere een uitgebreid. Ik kan wel gewoon bij de kleinere winkel alles bestellen. De dag erna kan ik het product dan ophalen in de winkel.

Succes.

https://www.voedingscentrum.nl/nl/service/vraag-en-antwoord/gezonde-voeding-en-voedingsstoffen/wat-zijn-de-seizoensgroenten-in-de-verschillende-jaargetijden-en-welk-seizoensfruit-is-er.aspx