Kun je pastasalade met tomaat, komkommer, uit etc invriezen?

Natuurlijk kun je het invriezen maar is het nog goed eetbaar na ontdooien?
Rauwe groentes en gekookte macaroni?
uit=ui

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
14.9K

Antwoorden (1)

Gekookte macaroni zal prima smaken als het weer opgewarmd wordt na ontdooien. Dit geldt ook voor veel rauwe groenten. Alleen de groenten die veel water bevatten zoals; tomaten, komkommer, paprika, rucolla, de meeste slasoorten, ui, verse pepers en rauwe knoflook, zijn niet geschikt om in te vriezen. Deze zijn alleen nog goed te eten als ze heel snel op zeer lage temperatuur in een shock-freezer worden ingevroren. Dit zijn professionele vriezers die we normaliter niet in huis hebben.

Je kunt ze dus niet zo als aparte groenten of roerbakmix invriezen omdat ze dan zompig en slap worden in de meeste gevallen. Je kunt ze echter nog heel goed als soepgroenten of in een pastasaus gebruiken.

Wil je nu alles als salade eten dan raad ik het je af....het zal slap, klef en relatief smakeloos worden. Je zou er misschien wel een pastaschotel van kunnen maken door het in de magnetron op te warmen en flink op smaak te brengen met nog wat verse kruiden, pikante tomatenaus of ketchup, evtl. nog wat knapperige stukjes verse paprika/ ui/ knoflook enz.zodat je nog wat bite hebt. Ook op het laatst wat geraspte kaas erover strooien zal weer wat smaak geven.
amc
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Oke bedankt! Dan maak ik niet zo veel en bewaar het in de koelkast tot het op is.
amc
5 jaar geleden
Heel goed gedacht. Je kunt er voor je de rest gaat gebruiken, altijd nog wat extra's aan toevoegen om toch weer wat verloren gegane eiwitten/ voedingsstoffen, aan te vullen of er een ander smaakje aan te geven. Denk maar eens aan pijjboompitjes, noten, rozijntjes, stukjes ( overgebleven) kip of vlees, worstblokjes, kaas enz. of door er andere kruiden/specerijen door te doen ( curry etc)