Wat is de etiquette rond het eten van gespiraliseerde groenten?

Mag je doornsnijden of eet je het als spaghetti?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Volgens onze etiquette is het eten met een 2 delig bestek gewenst om eten netjes weg te werken. Dit geldt ook voor een bord met pasta.
Voor de Italianen zelf is het not-done om bijv. spaghetti met vork en lepel te eten.... Zij houden in de ene hand een stuk stokbrood, ciabatta... omdat dit altijd samengaat. Hap 1; pasta...hap 2 ; brood enz.

Zij gebruiken dus alleen een vork om de pastaslierten op hun bord rond te draaien en het zo om hun vork te wikkelen. Het is dus niet onze, maar hun etiquette.
Wij kunnen dus groente in sliertvorm eten, zoals we het zelf op de 'netste 'manier doen.
amc