Wat kan ik doen tegen het plakkerige gevoel van pindakaas?

Ik heb zelf al suiker gebruikt en zelfs poedersuiker om minder te hoeven gebruiken.
Maar ik was benieuwd of iemand een trucje weet zonder extra suiker te hoeven toe te voegen ?

Weet jij het antwoord?

/2500

Dé oplossing is er iets dat vochtig is aan toe te voegen. Geen suiker, maar bijvoorbeeld plakjes komkommer, appel, peer of augurk. Vind je zoet toch wel lekkerder, kies dan sappige halvajam of appelmoes.

Niet alle soorten pindakaas zijn plakkerig en blijven aan je gehemelte plakken! Er is al een enorm verschil in structuur tussen bijv. de Calvé en de AH naturel pindakaas. Op deze laatste drijft geen olielaagje en die hoef je niet eerst door te roeren om hem smeuïg te krijgen. Persoonlijk vind ik deze erg lekker. Ook de Amerikaanse peanutbutter is een stuk romiger dan de Nederlandse en is ook hier te koop bij de supers. Hij smaakt wel heel anders maar ook niet verkeerd, vind ik althans. Ga je toch voor je eigen merk ondanks het plakken, probeer eens een laagje hagelslag erop te strooien.... pinda's en chocolade is een goede combinatie en ook dit is lekker! Het smaakt ook zeker niet zo zoet als poedersuiker of jam, als je de pure chocoladehagel neemt.

Gewoon een beetje halvarine eronder smeren, maakt het smeuiiger. Of een beetje sambal, ook een lekkere combi. Overigens is het handig de pot naturel pindakaas op zijn kop te bewaren, zodat de olie goed wordt verdeeld...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100