Een Tarocco is een halfbloedsinaasappel. Het vruchtvlees kleurt nooit helemaal rood - zoals bij de gewone bloedsinaasappels - maar blijft gedeeltelijk rood/oranje. Dit is sterker of minder sterk afhankelijk van temperatuurverschillen in de nacht. Want bloedsinaasappels hebben nachten met vorst nodig om hun mooie donkerrode kleur te ontwikkelen.

Deze sinaasappels komen onder andere bij het Siciliaanse biologische familiebedrijf Lo Bianco vandaan, die haar sinaasappelveld in de buurt van Syracuse heeft, in het westen van het eiland.
- - -
Ook de Arcoria boerderij in Paternò op Sicilië levert de Tarocco. En de Coöperatie Salamita.
Toegevoegd op 03 februari 2019 17:34: tekst
Amadea