is vacuümverpakken wel mogelijk?

je bent bij de supermarkten je leest op een packetje "vaciumverpakt". kan dat wel

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

Uit de kwantumveldentheorie volgt dat een absoluut vacuüm, in de zin van een ruimte zonder deeltjes, theoretisch niet kan bestaan. Het vacuüm, dat wordt gedefinieerd als de toestand met de laagste energie, bevat een veelheid aan virtuele deeltjes, die onder meer verantwoordelijk zijn voor het Casimir-effect.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een perfect vacuum is nooit mogelijk (zie wikipedia). Als je voedsel vacuum verpakt dan zal er altijd wat gas in het voedsel zelf overblijven.
Maar vacuümverpakt heeft natuurlijk niet persé te maken met de strikt wetenschappelijke term vacuüm. Het is een benaming van een verpakkingsmethode waarbij 'lucht' uit de verpakking gezogen wordt, zodat zuurstof het voedsel niet aan kan tasten.