Welke schimmels zijn eetbaar en waar zitten die in? (Geen kazen)

Toegevoegd na 5 minuten:
In kazen zitten schimmels voor de smaak, maar zijn er ook andere producten waar schimmels in verwerkt zijn voor de smaak. En zoja welke. (Geen bacteriën, echt schimmels)

Toegevoegd na 6 minuten:
kazen = sommige kazen

Toegevoegd na 18 minuten:
En met schimmels bedoel ik echt schimmels die verwerkt zijn in producten zoals schimmelkaas.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.4K

Antwoorden (6)

Schimmel op brood bv is niet schadelijk, dat weet ik wel. Waarom zou je schimmels willen eten, ik begrijp je vraag niet zo goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alle soorten van paddestoelen en op de site alle soorten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
voetschimmel is eetbaar, maar of het lekker is...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
( Schimmel) gist als ingrediënt van brood, en voor de bereiding van bier en wijn. Ook sommige buitenlandse worstsoorten hebben op de buitenkant een eetbare schimmelsoort die smaakverhogend is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel soorten paddestoelen zijn eetbaar en bestaan uit schimmels. En die van Sinterklaas waarschijnlijk ook wel,maar taai.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De schimmels of zwammen (wetenschappelijke naam: Fungi) zijn levensvormen die uit cellen met een celkern, mitochondriën en een cytoskelet bestaan.

1/de schimmels zitten niet automatisch in kaas.
deze groeien erin na verloop van tijd door enting met schimmel.
2/schimmels zitten verder niet in een paddestoel, maar bestaan hier uit. ze zijn letterlijk schimmel.

kijk hier: http://www.microbiologie.info/schimmels.htm
zeer nuttige info mbt jouw vraag.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schimmels