Hoe maak ik lindebloesem likeur?

Hoe maak ik een likeur van lindebloesem? de ingredienten zijn amandelen, kaneel, karamel en lindebloesem honing, dat is alles wat ik weet. Is de basis brandewijn of kun je het ook met rum maken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Likeur is eigenlijk heel simpel om te maken. Je doet de bloesems en de kruiden in een pot die je goed kan afsluiten en giet er alcoholhoudende drank op tot alles onderstaat. Het moet wel een drank zijn met minstens 40% alcoholgehalte, want dan trekt de alcohol de smaken pas goed uit de ingrediënten en krijg je een sterk aftreksel. De pot zet je dan minstens een week, maar beter is tussen 1-3 weken weg, in een donkere kast of kelder zodat hij lekker trekken kan. Daarna filter je alles door een koffiefilter of katoenen doek en dan pas ga je zoeten en verdunnen naar smaak. Dit doe je door suiker of honing in jouw geval, kort op te koken met wat water en dan afgekoeld toe te voegen. Uiteraard kan je hoogprocentige rum of brandewijn gebruiken, maar die hebben allebei een sterke eigen smaak. Ik zou je adviseren om bij deze subtiele smaken dan ook een smaakneutrale drank te nemen zodat de eigen smaken beter te proeven zijn. Daardoor zijn Wodka of Korn erg geschikt, omdat die weinig eigen smaak hebben.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100