Het ligt aan de schimmel die op het drinken zit.
De ene schimmel kan geen kwaad, de andere schimmel maakt je ziek.
Het vervelende is dat schimmel op vloeibare producten moet worden weggegooid: yoghurt, jam, pindakaas etc, omdat de sporen zich makkelijk kunnen verspreiden door het product. Schimmel op stevige producten verspreiden zich minder snel, zoals kaas, fruit, waardoor je de schimmel in principe weg kunt snijden.
Kortom, als je pech hebt is het schimmel die je ziek maakt, als je geluk hebt, is het onschuldige schimmel.
https://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/schimmels.aspx
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
+Ik zou het risico niet nemen als ik de mogelijke gevolgen zo lees: "
Gezondheidseffecten
Schimmels zijn niet allemaal giftig, maar van sommige schimmels is bekend dat ze in staat zijn gifstoffen (mycotoxines) aan te maken. Het eten van deze gifstoffen kan leiden tot een voedselvergiftiging. Dat kan gepaard gaan met misselijkheid en diarree. In enkele gevallen zijn deze gifstoffen zo giftig dat ze mogelijk kankerverwekkend zijn.
"
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Helemaal gelijk! Ik zou het geeneens aan mijn mond zetten en alleen in mijn mond houden.