Wat kun je nog meer gebruiken onder fondant dan alleen botercreme of ganache?

Ik maak graag taarten en ik krijg soms de vraag of ik ook een andere onderlaag(als botercreme of ganache) onder het fondant kan doen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (2)

Iets dat zacht en kleverig is en niet te veel vocht bevat. Een dun laagje warm gemaakte en gezeefde abrikozenjam bijvoorbeeld, of een in een beetje warm water opgeloste hoeveelheid poedersuiker.
Amadea
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Jam en fondant gaat normaal toch niet samen?
Ook al zeef je het, kan het fondant nog zacht worden.
In principe is er alleen botercreme en ganache.
Je kunt ook nog 1:1 botercreme maken: 1 deel ongezouten boter op 1 deel poedersuiker.
Dit kun je heel dun smeren en dan afwerken met fondant. Waarschijnlijk proeven de mensen het geeneens.
Gebruik inderdaad geen slagroom, jam....... Daar zit veel te veel vocht in.
De fondant gaat dan zelfs smelten.