Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik deze watercontainer gebruiken voor mijn biologische moestuin?

In het buitengebied kweek ik groenten in een biologische tuin. In de zomer laat ik een bevriende boer water bezorgen. Daarvoor heb ik een watercontainer aangeschaft waarin lijm werd bewaard. Op het etiket lees ik :"EUH 208 Bevat mengsel van: 5-chloor-2-Methyl-2H ISOTHIAZOOL-3-ON EN2-Methyl-2HISOTHIAZOOL-3-ON (......???) Kan een allergische reactie veroorzaken." Er bevinden zich nog lijmresten in de container.
Twee vragen:
* kan ik de container na reiniging gebruiken als watervat voor mijn biologische moestuin?
* hoe kan ik de container het best reinigen?
Dank voor eventuele adviezen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
842

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De uitgeharde lijmresten kunnen geen kwaad. Die spoel je er met water niet meer uit. Van te voren een keer goed spoelen met schoon water kan nooit kwaad, wat bij het spoelen (en eventueel met een borstel of zwabber erdoor) er niet uitgaat, gaat er ook niet uit als jij water tapt voor je plantjes. De waarschuwing op het etiket heeft betrekking op de vloeibare lijm en de daarbij vrijkomende gassen van oplosmiddelen.
(Lees meer...)
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding