kan je borden van Miitterteich bavaria met goudrand in de microgolfoven plaatsen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.8K
Amadea
5 jaar geleden
De algemene regel is dat je geen metaal in de magnetron moet zetten. In zo'n goudrand zit metaal, dus ik zou het niet doen.

Antwoorden (1)

Nee, serviesgoed met een goudrand mag nooit in de magnetron. Zelfs als er blauw in verwerkt is mag het niet, tenzij erbij is aangegeven dat het magnetronbestendig is. Dit zijn typische metaalverven en die zullen gaan knetteren en vonken zodra je ze erin zet en de magnetron inschakelt. Je hebt ook grote kans dat er scheurtjes ontstaan.

De fabriek van Mitterteich werd opgericht in 1867 en sloot de deuren in 2006. Er zijn nog veel goudrandserviezen in omloop en vele zijn daarvan inmiddels antiek. Ik zou het er dus nooit op wagen als jij antieke borden mocht hebben. Antieke borden bevatten sowieso metaalverf en dit mag nooit in de magnetron, ook al zouden ze geen gouden decoratierand hebben.
amc
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Plus. Ik twijfelde, maar jij zult het wel weten!
Amadea
5 jaar geleden
Haal een paar goedkope borden bij Action, Xenos o.i.d. en gebruik die in de magnetron. Je kunt eventueel de antieke borden voorverwarmen met heet water en daar dan het eten op overscheppen.