Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je borden van Miitterteich bavaria met goudrand in de microgolfoven plaatsen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5.8K
Amadea
5 jaar geleden
De algemene regel is dat je geen metaal in de magnetron moet zetten. In zo'n goudrand zit metaal, dus ik zou het niet doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, serviesgoed met een goudrand mag nooit in de magnetron. Zelfs als er blauw in verwerkt is mag het niet, tenzij erbij is aangegeven dat het magnetronbestendig is. Dit zijn typische metaalverven en die zullen gaan knetteren en vonken zodra je ze erin zet en de magnetron inschakelt. Je hebt ook grote kans dat er scheurtjes ontstaan.

De fabriek van Mitterteich werd opgericht in 1867 en sloot de deuren in 2006. Er zijn nog veel goudrandserviezen in omloop en vele zijn daarvan inmiddels antiek. Ik zou het er dus nooit op wagen als jij antieke borden mocht hebben. Antieke borden bevatten sowieso metaalverf en dit mag nooit in de magnetron, ook al zouden ze geen gouden decoratierand hebben.
(Lees meer...)
amc
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Plus. Ik twijfelde, maar jij zult het wel weten!
Amadea
5 jaar geleden
Haal een paar goedkope borden bij Action, Xenos o.i.d. en gebruik die in de magnetron. Je kunt eventueel de antieke borden voorverwarmen met heet water en daar dan het eten op overscheppen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding