Kun je bij een Kantonees restaurant vegetarisch eten?

ik vind tot op heden nergens kantonese vega-recepten.
kennen zij specifieke vega-gerechten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Ja hoor. Bijvoorbeeld:
- Stoofschotel met tofu, Chinese paddestoelen, strochampignons, houtzwam, en verschillende groenten.
- Tofu gerecht met groenten, gestoofd in zwarte soyabonen saus
- Gestoofde Kantonese schotel met tofu, houtzwam, Chinese vermicelli en verschillende soorten groenten
- Tahoe met gemengde groenten gestoofd in een pannetje
- Kantonese bami goreng met groenten
- YEUNG TAO FOE: Kantonees stoofpotgerecht met oestersaus en gevulde tofu

Maar over het algemeen kent de Sichuan-keuken meer vegetarische gerechten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Over het algemeen wel hoor, ik ben nog nooit een Kantonees restaurant tegengekomen waar er niet minstens één (meestal meer) vegetarisch gerecht was. En als je geluk hebt, hebben ze een hele range aan gerechten met vleesvervangers.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb in Kantonese restaurants nog nooit meegemaakt dat ze niks vegetarisch hadden.

Er zijn in Nederland ook 2 geheel vegetarische Chinese restaurants die oa. Kantonese gerechten serveren: De Oude Plek in Rotterdam en Yuan in Lelystad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankjewel voor deoudeplek tip! +1