Is er ook kip waar (bijna) geen antibiotica gebruikt word die niet biologisch is ?

bijv te koop in de supermarkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, die kip bestaat niet. Biologisch betekent, dat het volgens de natuur tot stand gekomen is, en voor consumenten betekent biologisch nog veel meer. Het heeft dan met diervriendelijkheid, milieu, gezondheid en zelfs landschap te maken.

Een kippenboer die zijn kippen geen antibiotica geeft, zou wel gek zijn, als hij zijn kippen dan niet biologisch noemt, en dat niet duidelijk aangeeft op de verpakking. Dat werkt veel beter dan een tekst waar wordt aangegeven dat er geen of weinig antibiotica is gebruikt.

In tests van o.a. de Consumentenbond zie je dat verband ook direct terug. Daar wordt gesproken over de gewone kip (b.v. de plofkip) die minder smakelijk is, en meer besmetting heeft, en over de biologische kip waar geen of nauwelijks antibiotica is gebruikt.

Andersom zou wel eens kunnen: als er biologisch op de verpakking staat, hoeft dat niet per definitie te betekenen dat alles voor wat betreft de leefomstandigheden, antibiotica, besmetting etc. voor 100% okay is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt:)